Obsah je grál, slýcháme všude. A je to pravda: doba je digitální a contentová (obsahová chcete-li). Článek, post na sociální sítě … Tvorba nejenom marketingových textů zabere denně spoustu času. A čas jsou peníze. A to nemluvíme o vymýšlení claimů, optimalizaci SEO a dalších. Jak to udělat pořádně, a přitom ušetřit čas?
 

Kolik času zabere jeden článek?

Otázka je prostá, odpověď ne úplně jednoznačná. Podle nedávného průzkumu společnosti coSchedule trvá většině marketérů vytvoření obsahu v průměru jednu až šest hodin. Vždy záleží ovšem na tom, o jaký typ obsahu se jedná.

Nejčastějšími typy obsahu, které respondenti vytvářely jsou příspěvky na blogu (48 % z nich), příspěvky nebo kampaně na sociálních sítích (24 %) a e-mailové kampaně (14 %).

Zpráva vycházela z údajů z průzkumu mezi 1 597 marketéry z 83 zemí. Přibližně 40 % respondentů pracuje pro malou nebo středně velkou značku, 33 % pracuje nezávisle, 12 % jsou blogeři, 11 % pracuje pro agenturu a 5 % pracuje pro společnost velké velikosti.

Víte, kolik marketérů obsah tvoří každý den?

60 %

Podrobně: příspěvek na sociální sítě

Kolik času zabere příprava příspěvku na sociální sítě? Standardní textový příspěvek zabere až 90 minut marketérova času.

  1. Výběr tématu (5 – 15 minut)
    Bez toho to nejde. Tvůrce musí mít přehled o tom, co se v jeho oboru děje, ať hledá statistiky, seznamuje se s trendy nebo uvádí nějakou zajímavost.
  2. Metriky a kontinuita (5 – 10 minut)
    Co funguje a co ne? Je obsah poutavý a pestrý? Určitě stojí za to vědět, o čem jsem psal před měsícem (není nic trapnějšího, než dávat podruhé stejné téma) a kouknout se, jaké příspěvky měly úspěch a které naopak ne.
  3. Design (10 – 30 minut)
    Zde je závislost na typu obsahu největší. Pokud je příspěvek textový, rozhodně zabere méně času, než infografika nebo jinak graficky pojatý obsah. A to nemluvíme o natáčení videa (tam se obvykle dostáváme do jiných časových dimenzí).
  4. Copywritting (5 – 20 minut)
    Opravdu mluvíte jazykem svého kmene? Upoutat pozornost, naladit se na svou cílovou skupinu tak, aby přestala rolovat a začetla se právě do vašeho příspěvku. Je to někdy hodně těžké, ale základem úspěchu je trénink.
  5. Optimalizace a nasazení (5 – 15 minut)
    Ve finále byste si měli svůj příspěvek po sobě přečíst, není úplně košer obsahově skvělý post mít plný gramatických chyb. Doladit hashtagy, případně doplnit médii a nasadit na sociální síť.

Kolik času průměrně zabere příprava obsahu?

  • Příspěvek na sociální sítě    30 – 90 minut
  • Článek na web                      1 – 6 hodin
  • Příprava newsletteru             průměrně 14 dní
  • Výroba krátkého videa          3 hodiny až 9 měsíců

Business modul: Špičkový obsah za polovinu času

Spoustu práce je potřeba udělat, ale pro vás může znamenat obrovskou pomoc. Při hledání tématu, kdy se zdánlivě v oboru nic neděje a marketéra zrovna nic nenapadá. Při vytvoření základního textu, tvorbě hashtagů, optimalizaci a dalším.

Suma sumárum: business modul vám pomůže až 50 % Vašeho času. Rozhodně neplatí, že nasazením nástrojů umělé inteligence prostě založíte ruce a máte hotovo. Čas přípravy příspěvku na sociální sítě zkrátíte třeba na 45 minut, obsáhlý článek stihnete za tři hodiny. Newsletter za pět dní.

Business modul se představuje

  • Modul business se specializuje na tvorbu různorodých textů, včetně článků, příspěvků na sociální sítě a specifických textů, které mohou obsahovat odborné výrazy bez jejich překladu.
  • Zvládá také práci s názvoslovím, jako jsou slogany, claimy a generování URL adres, které pomáhají s brandovou identitou a optimalizací webu.
  • V oblasti SEO poskytuje podporu při tvorbě Meta popisů, Meta klíčových slov a Title Tagů, což pomáhá zlepšit viditelnost webových stránek ve vyhledávačích.

Co nového ve světě AI?

TOP 10 dovedností budoucnosti

TOP 10 dovedností budoucnosti

Zběsilé tempo 21. století nepolevuje. Technologické inovace, automatizace, umělá inteligence mění...

Promptujeme logo
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.