Kolik času zabere jeden článek?
Otázka je prostá, odpověď ne úplně jednoznačná. Podle nedávného průzkumu společnosti coSchedule trvá většině marketérů vytvoření obsahu v průměru jednu až šest hodin. Vždy záleží ovšem na tom, o jaký typ obsahu se jedná.
Nejčastějšími typy obsahu, které respondenti vytvářely jsou příspěvky na blogu (48 % z nich), příspěvky nebo kampaně na sociálních sítích (24 %) a e-mailové kampaně (14 %).
Zpráva vycházela z údajů z průzkumu mezi 1 597 marketéry z 83 zemí. Přibližně 40 % respondentů pracuje pro malou nebo středně velkou značku, 33 % pracuje nezávisle, 12 % jsou blogeři, 11 % pracuje pro agenturu a 5 % pracuje pro společnost velké velikosti.
Víte, kolik marketérů obsah tvoří každý den?
60 %
Podrobně: příspěvek na sociální sítě
Kolik času zabere příprava příspěvku na sociální sítě? Standardní textový příspěvek zabere až 90 minut marketérova času.
- Výběr tématu (5 – 15 minut)
Bez toho to nejde. Tvůrce musí mít přehled o tom, co se v jeho oboru děje, ať hledá statistiky, seznamuje se s trendy nebo uvádí nějakou zajímavost. - Metriky a kontinuita (5 – 10 minut)
Co funguje a co ne? Je obsah poutavý a pestrý? Určitě stojí za to vědět, o čem jsem psal před měsícem (není nic trapnějšího, než dávat podruhé stejné téma) a kouknout se, jaké příspěvky měly úspěch a které naopak ne. - Design (10 – 30 minut)
Zde je závislost na typu obsahu největší. Pokud je příspěvek textový, rozhodně zabere méně času, než infografika nebo jinak graficky pojatý obsah. A to nemluvíme o natáčení videa (tam se obvykle dostáváme do jiných časových dimenzí). - Copywritting (5 – 20 minut)
Opravdu mluvíte jazykem svého kmene? Upoutat pozornost, naladit se na svou cílovou skupinu tak, aby přestala rolovat a začetla se právě do vašeho příspěvku. Je to někdy hodně těžké, ale základem úspěchu je trénink. - Optimalizace a nasazení (5 – 15 minut)
Ve finále byste si měli svůj příspěvek po sobě přečíst, není úplně košer obsahově skvělý post mít plný gramatických chyb. Doladit hashtagy, případně doplnit médii a nasadit na sociální síť.
Kolik času průměrně zabere příprava obsahu?
- Příspěvek na sociální sítě 30 – 90 minut
- Článek na web 1 – 6 hodin
- Příprava newsletteru průměrně 14 dní
- Výroba krátkého videa 3 hodiny až 9 měsíců
Business modul: Špičkový obsah za polovinu času
Spoustu práce je potřeba udělat, ale pro vás může znamenat obrovskou pomoc. Při hledání tématu, kdy se zdánlivě v oboru nic neděje a marketéra zrovna nic nenapadá. Při vytvoření základního textu, tvorbě hashtagů, optimalizaci a dalším.
Suma sumárum: business modul vám pomůže až 50 % Vašeho času. Rozhodně neplatí, že nasazením nástrojů umělé inteligence prostě založíte ruce a máte hotovo. Čas přípravy příspěvku na sociální sítě zkrátíte třeba na 45 minut, obsáhlý článek stihnete za tři hodiny. Newsletter za pět dní.
Business modul se představuje
- Modul business se specializuje na tvorbu různorodých textů, včetně článků, příspěvků na sociální sítě a specifických textů, které mohou obsahovat odborné výrazy bez jejich překladu.
- Zvládá také práci s názvoslovím, jako jsou slogany, claimy a generování URL adres, které pomáhají s brandovou identitou a optimalizací webu.
- V oblasti SEO poskytuje podporu při tvorbě Meta popisů, Meta klíčových slov a Title Tagů, což pomáhá zlepšit viditelnost webových stránek ve vyhledávačích.
Zdroje
- https://www.marketingprofs.com/charts/2017/33002/how-long-does-it-take-to-create-a-piece-of-content
- https://thesilverliningsgroup.com/2023/03/14/how-much-time-does-it-take-to-create-a-social-media-post/
- https://www.buffoonmedia.co.uk/how-long-should-a-social-media-video-be/
- https://andrewstapleton.com.au/how-long-does-it-take-to-create-a-1-minute-video/
- https://www.marketingprofs.com/charts/2019/42073/how-long-does-it-take-to-produce-a-marketing-email
Co nového ve světě AI?
Revoluce přichází: Velké jazykové modely
Pokrok, který nejde zastavit. Umělá inteligence prostřednictvím velkých jazykových modelů (LLM –...
TOP 10 dovedností budoucnosti
Zběsilé tempo 21. století nepolevuje. Technologické inovace, automatizace, umělá inteligence mění...
AI grafika: Gamechanger nebo past?
Rok 2025 a umělá inteligence na poli grafického designu. Ačkoliv role v této oblasti je aktuálně...